• Մեր մասին
  • Գովազդ եւ համագործակցություն
  • Աջակցություն
  • Հղում անելու կարգը
26 Հուլիս 2025 14:14
  • ru Русский
  • hy Հայերեն
  • Релокация
  • Աշխարհում
  • Առողջություն
  • Արտաքին քաղաքական
  • Արցախ
  • Գիտություն և տեխնիկա
  • Գովազդ
  • Երևան
  • Զինված ուժեր
  • Էքսկլյուզիվ
  • Ընտրություններ՝ Հայաստանում
  • ժամանց
  • Իրավիճակը սահմանին
  • Իրավունք
  • Կարծիք
  • Կրթություն
  • Հայաստան
  • Հասարակություն
  • Հարցազրույց
  • Մարզեր
  • Մշակույթ
  • Ներքաղաքական
  • Ոճ
  • Ուղեցույց
  • Պատահար
  • Սպորտ
  • Սփյուռք
  • Վիդեո
  • Տարածաշրջան
  • Տնտեսություն
  • Քաղաքականություն
  • Քաղաքականություն
  • Իրավիճակը սահմանին
  • Արցախ
  • Տարածաշրջան
  • Հարցազրույց
No Result
View All Result
  • Քաղաքականություն
  • Իրավիճակը սահմանին
  • Արցախ
  • Տարածաշրջան
  • Հարցազրույց
No Result
View All Result
No Result
View All Result

Պատմաբանը ներկայացրել է 7-րդ դասարանի «Հայոց պատմություն» դասագրքի սխալները

Կրթություն,
09 Նոյեմբեր 2023 20:29
ShareShareShare
Պատմաբանը ներկայացրել է 7-րդ դասարանի «Հայոց պատմություն» դասագրքի սխալները
telegram

Հայոց ցեղասպանության թանգարան-ինստիտուտի նախկին տնօրեն, պատմաբան, հրապարակախոս և պատմական գիտությունների դոկտոր Հայկ Դեմոյանն անդրադարձել է 7-րդ դասարանի «Հայոց պատմություն» դասագրքին՝ անընդունելի և անթույլատրելի համարելով նման տեսքով դասագրքի ներմուծումը հանրակրթական դպրոց։

«Դասագրքի հեղինակը (Սմբատ Հովհաննիսյան խմբ․), հանրային իր խոսքում անդրադառնալով դասագրքում առկա սխալներին ու անճշտություններին՝ նշում է հետևյալը․ «դասագիրքը գրել ենք սեղմ ժամկետների շրջանակում, որը ենթադրում է նաև որոշակի վրիպումներ, որոշակի վրիպակներ, տեխնիկական խնդիրներ»։ Նման ձևակերպումները բացարձակ անընդունելի են։ Դասագիրքը գրահրատարակչական այն միավորն, է որտեղ հակացուցված է ցանկացած վրիպակ ու սխալ, լինի դա բովանդակային, տեխնիկական, թե սրբագրական։ Դա նույնիսկ չի էլ քննարկվում։ Նման ինքնաարդարացումները ոչ մի պարագայում ընդունելի ու համոզիչ չեն կարող համարվել»,- գրել է Դեմոյանը՝ մանրակրկիտ ներկայացնելով դասագրքում առկա սխալներն ու թերացումները։

Տեսողական նյութի մատուցում

Դասագրքի մեթոդական նորույթը, կամ որևէ քայլ այդ ուղղությամբ, ուղղակի խամրում ու հօդս է ցնդում դասագրքի կառուցվածքի հետ առաջին իսկ թռուցիկ ծանոթացումից հետո։ Առաջին իմ եզրակացությունն արդեն հանրայնացրել եմ․ ծանոթանալով դասագրքի պատկերազարդումներին, այն որակեցի որպես բացարձակ խոտան՝ դրանում ընդգրկված լուսանկարների, քարտեզների ընտրության որակական ու տեխնիկական չափանիշերը հաշվի առնելով։ Եթե ավելի կտրուկ միտքս ձևակերպեմ, ապա դասագրքում ընդգրկված տեսողական նյութի նման կամայական ընտրությունն ու մատուցումը ուղղակիորեն ոչնչացրել է տեքստային բովանդակությունն ու մեթոդական նորությունները որպես այդպիսին։

Հատկապես պատմության դասագրքերում տեսողական նյութի համադրումը տեքստային բովանդակության հետ հավասարապես կարևոր է ու որոշիչ։ Հենց տեսողական նյութն է պատմություն առարկան դարձնում գրավիչ ու ուսանելի՝ նպաստելով նյութի մատուցմանը ու աշակերտների մոտ տեսողական կապի հաստատմանը բուն նյութի շարադրանքի հետ։

Դասագրքում ընդգրկված 62 լուսանկարներից 22-ը, այսինք շուրջ մեկ երրորդը, կապ չունի կամ չի ներկայացնում որևէ տեսողական նյութ, որն ուղղակիորեն առնչվում է հայ ժողովրդի պատմությանը կամ մշակութային ժառանգությանը։ Ըստ որում, դասագրքի առաջին 32 էջում հայկական նյութն ընդհանրապես բացակայում է։

Դասագիրքը զուրկ է հայկական մշակութային ժառանգության բացառիկ նմուշների ներկայացումից։ Հնագիտական հարուստ նյութի՝ աշխատանքի գործիքների, զարդարվեստի, կավագործության, քանդակագործության նմուշները ներկայացված չեն այն մակարդակով, ինչպիսին դա կպահանջվեր հայկական քաղաքակրթությունը ներկայացնելու համար։ Դասագրքի էջերում թեպետ խոսվում է այս կամ այն տաճարի մասին, սակայն քրիստոնեական ճարտարապետական ժառանգությունից չկա և ոչ մի հուշարձան, բացակայում են հայկական մայրաքաղաքների որևէ համայնապատկերի լուսանկար, եթե չհաշվենք Վանի բերդի անորակ լուսանկարը։ Չկան բերդերի և այլ աշխարիկ շինությունների նմուշներ։ Հայկական մշակութային ժառանգության կարևորագույն նմուշների՝ վաղ շրջանի խաչքարերի լուսանկարներն իսպառ բացակայում են։ Տպավորություն է ստեղծվում, կարծես ինչ որ հատուկ դիտավորությամբ, զտվել է կարևորագույն այդ պատկերագրությունը՝ աշակերտներին համապատասխան մակարդակի տեսողական նյութը չտրամադրելու նպատակով։

Առաջին իսկ հայացքից ակնհայտ է դառնում, որ լուսանկարչական նյութն ընտրվել է առանց որևէ սկզբունքի ու մեթոդի։ Այն կրել է կամայական բնույթ և, ըստ ամենայնի, վերցվել է Համացանցից՝ ինչ պատահի սկզբունքով։ Անտեղի են հույն պատմիչների լուսանկարների կրկնությունները՝ նրանց աշխատություններից մեջբերումներ կատարելիս։ Անհասկանալի է նաև Հովնաթանյանների գործերի առատությունը տարբեր դարաշրջանների դեմքերի ներկայացնելիս։ Ձեռագիր մատյանների, մանրանկարչության թեմայով լուսանկարներ որպես այդպիսին չկան։ Որոշ լուսանկարների զետեղումը բացարձակապես անհասկանալի է, քանի որ դրանք իմաստային որևէ նշանակություն չունեն (օրինակ՝ Մարկոս Յոնիանուս Հուստինուսին ներկայացնող լուսանկարը, էջ 79)։

Դասագրքում ընդգրկված տեսողական նյութի բացատրագրերը և դրանց ծագումնաբանության հիշատակումները նույնպես լրջորեն կաղում են։ Չի հասկացվում այս կամ լուսանկարում ներկայացված իրի կամ առարկայի պատկանելիությունը, գեղարվեստական գործերի հեղինակները, դրանց դարաշրջանները և այլն։ Որոշ լուսանկարներ, որոնք ժամանակակից անհեղինակ ու անհայտ գործեր են, ուղղակի անհասկանալի տրամաբանության արդյունքում հայտնվել են դասագրքում։
Բացարձակ սխալ է դասագրքում մատուցված զինանշանագիտական, կամ հերալդիկ բնույթի նյութերի ընտրությունն ու դրանց բացատրագրերը։ Դրանք, մեղմ ասած, վիճելի վերականգնումներ են և դրանց պատմականությունը տակավին լուրջ վերանայումների կարիք ունի։

Օրինակ՝
Էջ 97 Անհասկանալի է, թե ի՞նչ սկզբնաղբյուրից է օգտվել դասագրքի հեղինակը, երբ մեկնաբանում է Արտաշիսյանների, մասնավորապես Տիգրան Մեծի թագի վրա պատկերված արծիվների ու ութանկյուն աստղի խորհրդանշանների իմաստը։ Լուրջ տարակուսանք է առաջացնում երկու արծիվների ներկայացումը որպես Աշխարհաժողովի խրհրդանշաններ։ Ընդունված է համարել, որ Արտաշիսյանների թագի այդ կոմպոզիցիան հանդիսանում է արքայական տան զինանշանը։
էջ 101 վիճելի է նաև Արշակունիներին վերագրվող դրոշի վերակազմությունը, որն ավելի շատ հիշեցնում է Արտաշեսյանների թագի վրա դրվագված զինանշանային հորինվածքը
Էջ 128 Մարզպանական Հայաստանի դրոշի վերակազմությունը խիստ վիճելի է։ Չկա որևէ աղբյուր, որի հիման վրա կարելի է անել նման վերակազմություն։
Էջ 158 Բագրատուներին վերագրվող զինանշանն իրականում վերագրվում է Մամիկոնյաններին ու Պռոշյաններին, քանզի այդպիսի հորինվածքով հերալդիկ խորհրդանշաններ հանդիպում են վերջիններիս ժառանգական տարածքներում գտնվող հուշարձանների վրա (Դսեղ, Գեղարդ, Եղվարդ, Խախու վանք, և այլն)։ Մագիլներում գառ կամ այլ կենդանի բռնած արծիվը դասագրքում ներկայացված է որպես Բագրատունիների զինանշան, այնինչ նույն զինանշանի կողքին Գագիկ Ա արքայի ու Կատրանիդեի պատկերներով նկարում առկա է դրոշ՝ վազող հովազի կամ առյուծի պատկերով, որը պատկերված է Անի մայրաքաղաքի Ավագ դռան վրա և համարվում է Բագրատունիների տոհմական զինանշանը։ Ստացվում է երկու տարբեր հերալդիկ կենդանիների ու հորինվածքների վերագրում Բագրատունիներին՝ միևնույն էջի վրա, որը շփոթմունք է առաջացնելու աշակերտների մոտ։

Այնուհետև՝
Էջ 68 Աթաթուրքի անվան հիշատակումը վաղ շրջանի «Հայոց պատմություն» առարկայի դասագրքում այնքան էլ ցանկալի չէ։ Թուրքիայի տարածքում գտնվող ամբարտակի մասին խոսելիս կարելի էր չհիշատակել, թե ում անունով է այն կոչվում։ Դրանից դասագրքի բովանդակությունը հաստատապես չէր տուժի։
Էջ 118-19 Անհասկանալի է, թե ինչու Արշակավանի կառուցման դրվագը մեջբերված է երկու հայ պատմիչների գործերից, որոնց ուղեկցում են կատարյալ անորակ ու անհասկանալի լուսանկարներ։ Դրանցից մեկի փոխարեն կարելի էր տալ Ձիրավի ճակատամարտի նկարագրությունը։
Էջ 142 Մուավիայի մասին լայնածավալ ու մանրամասն տեղեկությունը այնքան էլ չի տեղավորվում հայ ժողովրդի պատմության համատեքստում, այնինչ դրա փոխարեն կարելի էր մեր պատմությանը վերաբերող պատմական կարևոր մի վավերագրից կամ պատմիչներից մեջբերումներ կատարել։

Տեխնիկական խնդիրներ

Դասագիրքը կազմարարական աշխատանքների փուլում թելակար չի արվել։ Իսկ դա նշանակում է, որ մի քանի թերթումից հետո ու անորակ սոսինձ օգտագործելու դեպքում դասագրքի թերթերը պոկվում ու առանձնանում են միմյանցից, աշակերտներին ու ծնողներին ստիպելով դրանք կրկին վերականգնել։ Հրատարակության տառատեսակն ու լուսանկար-տեքստ համադրությունն անհամաչափ է՝ ի վնաս տեսողական նյութի, որն ուղղակի կորչում է և բացարձակապես չի հանդիսանում լրացուցիչ տեղեկություն հաղորդող միջոց։
Իմ ձեռքի տակ եղած դասագրքի օրինակի հենց առաջին էջի բոլոր նախադասությունների վերջին տառերը բացակայում էին տեքստում՝ վատ տպագրական ու կազմարարական աշխատանքի արդյունքում։ Որոշ հատվածներում տողերի խտացման հետևանքով բառերը ամբողջ տողում միմյանց կպած են։

Դասագրքում առկա են ոճաբանական ու սրբագրական բնույթի մի շարք անթույլատրելի սխալներ։ Մասնավորապես՝
Էջ 16 «Դեռ հնագույն ժամանակներից ի վեր, բայց հատկապես Օսմանյան կայսրության կատարած Հայոց ցեղասպանությունից հետո հայերը համայնքներ են հիմնել աշխարհի տարբեր շրջաններում, որոնք հայտնի են սփյուռքներ անվամբ»։
Էջ 21 Քարի դարի ժամանակագրությունը ներկայացնում է ընդհանուր ժամանակագրություն, այն դեպքում, երբ կարելի էր ներկայացնել Հայկական լեռնաշխարհին վերաբերող ժամանակափուլերը։
Էջ 62 Անտեղի է Սելևկոս Ա-ի դրամի վրա եղած դիմապատկերի մանրամասն ու լայնածավալ քննարկումը, որտեղ օգտագործված հատուկ անուններն անհարկի ծանրաբեռնելու են աշակերտներին
Էջ 67-68 «Արքայական ճանապարհը» մի էջում գրված է մեծատառով, մյուս դեպքում՝ փոքրատառ
Էջ 70 «Վրաստան» աշխարհագրական անվան օգտագործումը անհարիր է տվյալ ենթատեքստում, նամանավանդ երբ այդ անունն օգտագործված է էջ 80-ի քարտեզում, որպես ժամանակակից պետության անվանում։
Երվանդ IV-ի եղբոր՝ Երվազի քրմապետ հանդիսանալու հիշատակումը կրկնվում է (էջ 66 և 72)
Էջ 95 «Հայկական հելլենիզմ» հասկացությունը խիստ վիճելի է, քանի որ հելլենիզմը չէր կարող ունենալ ընդգծված էթնիկ կամ պետական յուրահատկություններ: Ավելի ճիշտ կլիներ օգտագործել «տեղական» եզրը։
Էջ 100 «Ի՞նչ առանձնահատկություններ ուներ Արտաշեսյան հելլենիստական Հայաստանի մշակույթը»։ Ըստ իս, հելլինիզմը չի կարող սահմանազատվել գահատոհմերի կառավարման ժամանակաշրջանով
Էջ 106 «Հայաստանում գահն անցավ նոր՝ Արշակունյաց հարստությանը, որը Մեծ Հայքի համար ապահովեց ևս մի քանի հարյուր տարվա պատմական հեռանկար»։
Էջ 132 «․․․պարսիկները պայմաններ են ստեղծում, հայերը ուրանան հայրենի կրոնը (՞) և տարալուծվեն պարսկական քաղաքակրթության մեջ․․»,
Հանդիպում են նաև բառերի մեջ տառերի բացթողումներ կամ կրկնություններ էջ 58, 130, 135,
Դասագրքում զետեղված լուսանկարների ու քարտեզների վատ գունաբաժանման արդյունքում նյութի մատուցումը խոտանված է։ Նեղ մասնագիտական լեզվով ասած, դրանց մեծ մասը «ֆոկուսից ընկած է», ինչը ոչ միայն ստվերել է կատարված աշխատանքը, այլև առողջական, ի մասնավորի՝ տեսողական խնդիրներ կարող է առաջացնել աշակերտների մոտ։

Քարտեզներ

Էջ 14-ի քարտեզը ներկայացնում է Հայկական լեռնաշխարհի դիրքն ու 15 աշխարհները։ Իսկ ավելի ճիշտ կլինի ասել, որ այն չի ներկայացնում, քանի որ քարտեզի վրա առկա տեղանունները հազիվ ընթեռնելի են, հետևաբար հարցաշարում ընդգրկված «ցույց տուր լեռնաշղթաները» հանձնարարությունը որևէ կերպ հնարավոր չէ կատարել։
Էջ 22-ի քարտեզը վատ գունաբաժանման արդյունքում կարելի է ասել անօգտագործելի է։
Էջ 80-ի քարտեզը, որը լուրջ քննարկման ու քննադատության առարկա դարձավ, մեթոդական առումով սխալ է կազմված։ Առաջին հերթին այն վերաբերում է աշխարհագրական անուններին, ավելի ստույգ՝ մերօրյա պետությունների անունների ոչ ճիշտ մատուցմանը։

ՀԱՅԱՍՏԱՆ (ARMENIA) պատմական տեղանունը չի ներառում միայն այսօրվա Հայաստանի Հանրապետության սահմանները, այլ ընդգրկում լայնածավալ տարածք, քանի որ այն պատմա-աշխարհագրական անվանում է։ Տվյալ քարտեզի պարագայում պետք է օգտագործվեին պետությունների ժամանակակից ու պաշտոնական անվանումները՝ Հայաստանի Հանրապետություն, Ադրբեջնի Հանրապետություն և այլն։ Նույն խնդիրն առկա է «Ադրբեջան» տեղանվան հետ։ Եթե ընդունում ենք, որ դա պատմական Ադրբեջան տեղանունն է, ապա այն կիրառելի չի Արաքսից հյուսիս ընկած երկրամասերի համար։ Ատրպատական անվան հիշատակումը նույն քարտեզում լուրջ տարընթերցումների տեղիք է տալիս։ Հասկանալի չի նաև, թե որպես ի՞նչ է օգտագործվել «Լեռնային Ղարաբաղ (Արցախ)» տեղանունը։ Որպես պետական միավորի անուն, թե՞ որպես աշխարհագրական անուն։ Երկու դեպքում էլ առաջանում են նոր հարցեր ու լրացուցիչ ճշգրտումների կարիք կա այս դեպքում։

Մեթոդաբանություն

Հեղինակը փորձել է հայոց պատմության շարադրումն ու մատուցումն իրականացնել նոր եղանակներով և հարցադրումների ու տրամաբանական մոտեցումների նոր գործիքակազմ օգտագործել։ Աչք է ծագում հարցաշարերում այսօրվա իրականության հետ հաճախ հում, անհամոզիչ ու արհեստական հարցադրումները, որոնք մատուցվող նյութի հետ շինծու համադրման տպավորություն են թողնում (տես էջ 53, 57, 69, 72, 82, 115)։ Որոշ դեպքերում անհնար է չնկատել նման հարցադրուների բացահայտ քաղաքական ենթատեքստը: «Այսօր» բառը, կարծում եմ, անհարկի է չարաշահված դասագրքի տեքստը շարադրելիս։ Դպրոցական դասագրքերը պետք է զերծ լինեն որևէ քաղաքական օրակարգ ու իշխանական քմահաճույքներ սպասարկելուց։

Կարդացեք նաև՝ «Իմ քննարկելունը չի», «գրողն ադրբեջանցի է»․ քաղաքացիները՝ Արցախն Ադրբեջանի կազմում ներկայացնող պատմության դասագրքերի մասին

telegram
Tags: «Հայոց պատմություն» 7Հայկ ԴեմոյանՊատմաբանՍմբատ Հովհաննիսյան

Առնչվող Նորություններ

Ֆիզիկայի 55-րդ միջազգային օլիմպիադայում հայ աշակերտները 2 բրոնզե մեդալ են նվաճել

Ֆիզիկայի 55-րդ միջազգային օլիմպիադայում հայ աշակերտները 2 բրոնզե մեդալ են նվաճել

25 Հուլիս 2025 13:50

Փարիզում անցկացված ֆիզիկայի 55-րդ միջազգային օլիմպիադայում Շահինյանի անվան ֆիզմաթ հատուկ դպրոցի 12-րդ դասարանի աշակերտներ Նարեկ Գալստյանն ու Վահե Մելքոնյանը բրոնզե...

Արփի Պրազյանը բրոնզե մեդալ է նվաճել ինֆորմատիկայի Եվրոպայի միջազգային օլիմպիադայում

Արփի Պրազյանը բրոնզե մեդալ է նվաճել ինֆորմատիկայի Եվրոպայի միջազգային օլիմպիադայում

24 Հուլիս 2025 23:49

Երևանի Արտաշես Շահինյանի անվան ֆիզմաթ հատուկ դպրոցի 12-րդ դասարանի աշակերտուհի Արփի Պրազյանը բրոնզե մեդալ է նվաճել Գերմանիայի Բոնն քաղաքում անցկացված...

Մասնագիտական կրթության և ուսուցման նոր օրենքի տրամաբանությամբ սահմանվել է լիցենզավորման կարգ․ Անդրեասյան

Մասնագիտական կրթության և ուսուցման նոր օրենքի տրամաբանությամբ սահմանվել է լիցենզավորման կարգ․ Անդրեասյան

24 Հուլիս 2025 12:32

Դպրոցների պատերին սեպտեմբերի 1-ից կլինի «Լավ սովորիր, որ լավ ապրես» ուղերձը․ Փաշինյան

Դպրոցների պատերին սեպտեմբերի 1-ից կլինի «Լավ սովորիր, որ լավ ապրես» ուղերձը․ Փաշինյան

17 Հուլիս 2025 12:29

Առաջնայինը կրթությունն է և կրթվելը․ Նիկոլ Փաշինյան

Առաջնայինը կրթությունն է և կրթվելը․ Նիկոլ Փաշինյան

13 Հուլիս 2025 15:19

ՌԴ Պետդումա է ներկայացվել Հայ-ռուսական համալսարանի աշխատանքի մասին Հայաստանի հետ համաձայնագիրը

ՌԴ Պետդումա է ներկայացվել Հայ-ռուսական համալսարանի աշխատանքի մասին Հայաստանի հետ համաձայնագիրը

09 Հուլիս 2025 00:52

Ռուսաստանի կառավարությունը Պետդումայի վավերացմանն է ներկայացրել Հայաստանի հետ հայ-ռուսական համալսարանի (ՀՌՀ) աշխատանքի մասին համաձայնագիրը, հայտնում է «Կոմերսանտը»։ 2024 թվականի դեկտեմբերին...

Ավելին
  • Լուրեր
Հնագետները խոսել են Տաթևի անապատում պեղումների ժամանակ հայտնաբերված գտածոների մասին

Հնագետները խոսել են Տաթևի անապատում պեղումների ժամանակ հայտնաբերված գտածոների մասին

26 Հուլիս 2025 13:55
Իրանում զինված անձինք հարձակվել են դատարանի շենքի վրա

Իրանում զինված անձինք հարձակվել են դատարանի շենքի վրա

26 Հուլիս 2025 13:45
Արա Աբրահամյանը քննադատել է ՀՀ իշխանության ներքին և արտաքին քաղաքականությունը

Արա Աբրահամյանը քննադատել է ՀՀ իշխանության ներքին և արտաքին քաղաքականությունը

26 Հուլիս 2025 13:42
ԱԳՆ-ն «Ազատություն» ռադիոկայանին մեղադրել է Սյունիքով անցնող ճանապարհի մասին կեղծ թեզեր տարածելու մեջ

ԱԳՆ-ն «Ազատություն» ռադիոկայանին մեղադրել է Սյունիքով անցնող ճանապարհի մասին կեղծ թեզեր տարածելու մեջ

26 Հուլիս 2025 13:27
Կիսապաշտպան Դավիդ Նդուկան «Կրասնոդարից» տեղափոխվել է «Ալաշկերտ»

Կիսապաշտպան Դավիդ Նդուկան «Կրասնոդարից» տեղափոխվել է «Ալաշկերտ»

26 Հուլիս 2025 13:23

ԳԴ-ն հայտնել է, թե ո՞ր հոդվածներով է անցնում Էջմիածնի նախկին քաղաքապետ Դիանա Գասպարյանը

26 Հուլիս 2025 12:36
Բագրատ Գալստանյանը թվարկել է շարժման հիմնական սխալները

Բագրատ Գալստանյանը դատի է տվել ՏԿԵ նախարարին և ևս երեք անձի

26 Հուլիս 2025 11:35
Իշխանությունները վախենում են Կարեն Կարապետյանի թեկնածությունից․ ԶԼՄ

Իշխանությունները վախենում են Կարեն Կարապետյանի թեկնածությունից․ ԶԼՄ

26 Հուլիս 2025 10:38
Տարադրամի փոխարժեքը մայիսի 10-ին՝ ըստ հայաստանյան բանկերի

Տարադրամի փոխարժեքը հուլիսի 26-ին՝ ըստ հայաստանյան բանկերի

26 Հուլիս 2025 09:41
Եղանակը Հայաստանում և Արցախում մայիսի 2-ին

Եղանակը Հայաստանում և Արցախում հուլիսի 26-ին

26 Հուլիս 2025 07:42
Իսրայելի կողմից Գազայում օդային հարվածների հետևանքով 40 մարդ է զոհվել

ԿԽՄԿ ղեկավարը խստորեն քննադատել Է Գազայում Իսրայելի գործողությունները

26 Հուլիս 2025 00:33
Վստահ եմ՝ իմ և Մախաչովի մենամարտը տեղի կունենա․ Արման Ծառուկյան

Երևանում ծայրահեղ ծանր վիճակում օտարերկրացի է հիվանդանոց տեղափոխվել․ ԶԼՄ

25 Հուլիս 2025 23:56
Ասադի ինքնաթիռն անհետացել է քարտեզից․ ԶԼՄ

Ֆրանսիայի վճռաբեկ դատարանը չեղարկել է Ասադի ձերբակալման օրդերը

25 Հուլիս 2025 23:11
Սարատովում բնակելի շենքում պայթյունի հետևանքով 6 զոհ կա

Սարատովում բնակելի շենքում պայթյունի հետևանքով 6 զոհ կա

25 Հուլիս 2025 22:39
ՌԴ արտահանվում է բացառապես ՀՀ-ում աճեցված ծաղիկ. Էկոնոմիկայի նախարարություն

Ծաղիկ արտադրող 5 ընկերության արտահանման թույլտվություն է տրվել․ ՍԱՏՄ

25 Հուլիս 2025 21:56
Բայրամովը և Ֆիդանը քննարկել են Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև խաղաղության գործընթացը

Ֆիդանն ու Բայրամովը քննարկել են Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև խաղաղության շուրջ բանակցությունները

25 Հուլիս 2025 21:16
Դիվանագիտական զանգերի տարափ՝ ռուս-ուկրաինական բանակցություններին միանալու Թրամփի առաջարկից հետո

Վաշինգտոնը կրճատում է միջազգային օգնությունը USAID-ի ծրագրերի շրջանակներում

25 Հուլիս 2025 20:32
ԱԺ-ն հետաձգեց ՀԷՑ-ի պետականացմանն ուղղված օրինագծի երկրորդ ընթերցմամբ քննարկումը

ՀԷՑ-ը հայտնել է վթարային անջատումների պատճառները

25 Հուլիս 2025 19:53
Մոսկվայում «Արբատ» գումարտակի հրամանատարի սպանության գործով բերման է ենթարկվել ՀՀ 2 քաղաքացի

«Արբատ» գումարտակի հրամանատարի սպանության գործը վերաորակավորվել է որպես ահաբեկչություն

25 Հուլիս 2025 19:36
2025-ի առաջին կիսամյակում ՀՀ արտաքին առևտրաշրջանառությունը կրճատվել է 45%-ով

2025-ի առաջին կիսամյակում ՀՀ արտաքին առևտրաշրջանառությունը կրճատվել է 45%-ով

25 Հուլիս 2025 19:12
Թեհրանը «լուրջ ու բաց» է որակել եվրոպացի դիվանագետների հետ բանակցությունները

Թեհրանը «լուրջ ու բաց» է որակել եվրոպացի դիվանագետների հետ բանակցությունները

25 Հուլիս 2025 18:30
Զբոսաշրջային ուղևորափոխադրումներ իրականացնող վարորդները բողոքում են կենտրոնում կայանատեղիների փոփոխման դեմ

Զբոսաշրջային ուղևորափոխադրումներ իրականացնող վարորդները բողոքում են կենտրոնում կայանատեղիների փոփոխման դեմ

25 Հուլիս 2025 18:22
Կիպրոսում անտառային հրդեհների հետևանքով երկու մարդ է զոհվել

Արցախում շարունակվում են անտառային հրդեհները

25 Հուլիս 2025 17:32
Տարադրամի փոխարժեքը սեպտեմբերի 28-ին՝ ըստ հայաստանյան բանկերի

Տարադրամի փոխարժեքը հուլիսի 25-ին՝ ըստ ԿԲ տվյալների

25 Հուլիս 2025 17:03
Ոստիկաններն առաջարկեցին գնալ այստեղից, վերադառնում ենք, մեր տեղերում աշխատենք․ ուղևորափոխադրողներ

Ոստիկաններն առաջարկեցին գնալ այստեղից, վերադառնում ենք, մեր տեղերում աշխատենք․ ուղևորափոխադրողներ

25 Հուլիս 2025 16:30
Տուրիստական ուղևորափոխադրողները բողոքում են կենտրոնում կայանատեղիների արգելման շուրջ

Տուրիստական ուղևորափոխադրողները բողոքում են կենտրոնում կայանատեղիների արգելման շուրջ

25 Հուլիս 2025 16:17
Գնամ, Մատենադարանի մոտ կանգնեմ, ի՞նչ անեմ, նույնն է, որ իմ տան բակում կանգնեմ․ ցուցարար

Գնամ, Մատենադարանի մոտ կանգնեմ, ի՞նչ անեմ, նույնն է, որ իմ տան բակում կանգնեմ․ ցուցարար

25 Հուլիս 2025 16:01
Водители проводят акцию на Площади Республики против запрета на парковку в центре города (прямое включение)

Վարորդների բողոքի ակցիան Հանրապետության հրապարակում՝ քաղաքի կենտրոնում կայանելու արգելքի դեմ (ուղիղ)

25 Հուլիս 2025 14:52
Սաքունց եղբայրները «Գինեսի» նոր ռեկորդ են սահմանել՝ մեկ մատով քաշելով 49 տոննա ընդհանուր քաշով 4 բեռնատար

Սաքունց եղբայրները «Գինեսի» նոր ռեկորդ են սահմանել՝ մեկ մատով քաշելով 49 տոննա ընդհանուր քաշով 4 բեռնատար

25 Հուլիս 2025 14:35
Հնագետները խոսել են Տաթևի անապատում պեղումների ժամանակ հայտնաբերված գտածոների մասին
Հասարակություն

Հնագետները խոսել են Տաթևի անապատում պեղումների ժամանակ հայտնաբերված գտածոների մասին

26 Հուլիս 2025 13:55

Տաթևի անապատում լայնածավալ հնագիտական պեղումների ժամանակ հայտնաբերվել է սրբատաշ քարերով կառուցված տնտեսական հոր, հայտնել է Պատմամշակութային ժառանգության գիտահետազոտական կենտրոնը։ Նշվում...

ԿարդալDetails
Իրանում զինված անձինք հարձակվել են դատարանի շենքի վրա
Աշխարհում

Իրանում զինված անձինք հարձակվել են դատարանի շենքի վրա

26 Հուլիս 2025 13:45

Իրանի Սիստան և Բելուջիստան նահանգում գտնվող Զահեդան քաղաքում տեղի է ունեցել զինված հարձակում տեղական դատական վարչակազմի վրա, հայտնել է «ՌԻԱ...

ԿարդալDetails
Facebook Telegram Instagram Youtube TikTok
Armenia Today

Տեղեկատվական-վերլուծական պորտալ

Facebook Telegram Instagram Youtube TikTok
Armenia Today

Տեղեկատվական-վերլուծական պորտալ

«Armenia Today» ՓԲԸ
Հեռ. +374 77 204488
Էլ. փոստ` [email protected]
Գովազդի հարցերով՝ [email protected]

Armenia Today-ում տեղադրված նյութերի վճարովի կամ անվճար հիմքով օգտագործման դեպքում օգտատերերը պարտավոր են հղում անել Armenia Today-ին

  • Մեր մասին
  • Գովազդ եւ համագործակցություն
  • Աջակցություն
  • Հղում անելու կարգը

2018-2025 © Լուրեր Հայաստանից - armeniatoday.news

  • ru Русский
  • hy Հայերեն
  • Քաղաքականություն
  • Տնտեսություն
  • Իրավունք
  • Զինված ուժեր
  • Հայաստան
  • Արցախ
  • Տարածաշրջան
  • Աշխարհում
  • Հարցազրույց
  • Կարծիք
  • Հասարակություն
  • Գիտություն և տեխնիկա
  • Պատահար
  • Առողջություն
  • Սպորտ
  • Մշակույթ
  • Ուղեցույց
  • Ոճ
  • Երևան
  • Էքսկլյուզիվ

  • ru Русский
  • hy Հայերեն
  • Քաղաքականություն
  • Տնտեսություն
  • Իրավունք
  • Զինված ուժեր
  • Հայաստան
  • Արցախ
  • Տարածաշրջան
  • Աշխարհում
  • Հարցազրույց
  • Կարծիք
  • Հասարակություն
  • Գիտություն և տեխնիկա
  • Պատահար
  • Առողջություն
  • Սպորտ
  • Մշակույթ
  • Ուղեցույց
  • Ոճ
  • Երևան
  • Էքսկլյուզիվ